Από το 2016 η Λιβαδειά φιλοξενεί προγράμματα της ΑΣΠΑΙΤΕ έχοντας με τον τρόπο αυτό μια παρουσία στον χώρο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Το καλοκαίρι του 2016 έπειτα από συντονισμένες προσπάθειες της Δημοτικής Αρχής της τότε Δημάρχου Γιώτας Πούλου, της Διοικούσας Επιτροπής της ΑΣΠΑΙΤΕ και των φορέων της περιοχής, ανακοινώθηκε επίσημα ότι η Λιβαδειά θα φιλοξενούσε το Ετήσιο Πρόγραμμα Παιδαγωγικής Κατάρτισης (ΕΠΠΑΙΚ) και το Πρόγραμμα Ειδίκευσης στη Συμβουλευτική και τον Προσανατολισμό (ΠΕΣΥΠ).
Το ΕΠΠΑΙΚ απευθύνεται σε πτυχιούχους της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης που επιθυμούν να αποκτήσουν Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας, το οποίο αποτελεί βασικό προσόν για τη διδασκαλία στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Μέσα από το πρόγραμμα, οι συμμετέχοντες αποκτούν τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες για την άσκηση του εκπαιδευτικού έργου.
Το ΠΕΣΥΠ προσφέρει εξειδίκευση στους τομείς της συμβουλευτικής, του επαγγελματικού προσανατολισμού και της υποστήριξης μαθητών και ενηλίκων σε θέματα εκπαίδευσης, σταδιοδρομίας και προσωπικής ανάπτυξης, αποτελώντας ένα σημαντικό εργαλείο για όσους επιθυμούν να δραστηριοποιηθούν στον χώρο της συμβουλευτικής και της επαγγελματικής καθοδήγησης.
Το ΠΕΣΥΠ ωστόσο στην πορεία σταμάτησε τη λειτουργία του.
Την Παρασκευή19 Ιουνίου 2026 στο πλαίσιο της Ορκωμοσίας των αποφοίτων του ακαδημαϊκού έτους 2025-2026 του Ετήσιου Προγράμματος Παιδαγωγικής Επάρκειας, στην οποία παραβρέθηκαν ο Πρόεδρος της Δ.Ε. της ΑΣΠΑΙΤΕ Καθηγητής Γεώργιος Χατζαράκης και ο Ε.Υ. του Προγράμματος Καθηγητής Σπυρίδων Πανέτσος, ανακοινώθηκε η επαναλειτουργία του ΠΕΣΥΠ.
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης ο Συντονιστής του Προγράμματος ΕΠΠΑΙΚ στη Λιβαδειά Δρ. Κωνσταντίνος Καλοβρέκτης παρουσία της εκπαιδευτικής κοινότητας και πλήθους πολιτών που είχαν κατακλείσει τον Πολυχώρο Πολιτισμού του Δήμου Λεβαδέων (Αίθουσα Εκδηλώσεων “Κωνσταντίνου και Αγλαΐας Παπαπαναγιώτου”) αναφέρθηκε στην επί σειρά ετών λειτουργία του Προγράμματος, ενώ την εκδήλωση συντόνισε η Λουκία Τσάνα.
Εκ μέρους του Δημάρχου Λεβαδέων Δημήτρη Καραμάνη απηύθυνε χαιρετισμό η Εντεταλμένη Σύμβουλος Κατερίνα Παπαβασιλείου ενώ παραβρέθηκε και ο Αντιδήμαρχος Γιώργος Λιανός.
Τα προγράμματα της ΑΣΠΑΙΤΕ στεγάζονται στο 3ο Γυμνάσιο Λιβαδειάς και από τη συγκεκριμένη εκπαιδευτική δομή έχουν περάσει εκατοντάδες σπουδαστές.
Η παρουσία της ΑΣΠΑΙΤΕ στη Λιβαδειά αγκαλιάστηκε από την τοπική κοινωνία για την οποία απέκτησε ιδιαίτερη σημασία καθώς διατήρησε έναν πυρήνα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης μετά την απώλεια του Πανεπιστημιακού Τμήματος Περιφερειακής Οικονομικής Ανάπτυξης.
Επίσης, έδωσε τη δυνατότητα σε πτυχιούχους της Βοιωτίας και της ευρύτερης περιοχής να αποκτήσουν παιδαγωγική επάρκεια ή εξειδίκευση στη συμβουλευτική χωρίς να απαιτείται μετακίνηση προς μεγάλα αστικά κέντρα.
Δέκα χρόνια μετά την έναρξη λειτουργίας της, η ΑΣΠΑΙΤΕ στη Λιβαδειά αποτελεί πλέον μία από τις σημαντικές μεταδευτεροβάθμιες εκπαιδευτικές δομές, με το ΕΠΠΑΙΚ και πλέον και το ΠΕΣΥΠ να προσελκύουν ενδιαφέρον και να διατηρούν ενεργό τον δεσμό της Λιβαδειάς με την Ανώτατη Εκπαίδευση.
Αυτή η εξέλιξη έρχεται αν προστεθεί στις ενέργειες που ήδη έχει ξεκινήσει η Δημοτική Αρχή και ο Δήμαρχος Δημήτρης Καραμάνης για την ίδρυση στο Δήμο Λεβαδέων Μεταπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών, με στόχο τη δημιουργία ενός ισχυρού και διευρυνόμενου ακαδημαϊκού πυρήνα στην περιοχή, που θα προσφέρει νέες ευκαιρίες γνώσης, εξειδίκευσης και επαγγελματικής εξέλιξης.
Μάλιστα στο πλαίσιο αυτό υπεγράφη πρόσφατα μνημόνιο συνεργασίας με το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής για την προώθηση μεταπτυχιακών Τμημάτων με αντικείμενα όπως η Συντήρηση Αρχαιοτήτων και Πολιτιστικής Κληρονομιάς, οι Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (Α.Π.Ε.), η Νοσηλευτική, η Δημόσια Υγεία και ο Γαστρονομικός Τουρισμός.
Παράλληλα ο Δήμος Λεβαδέων στηρίζει από την πρώτη στιγμή την πρωτοβουλία της Περιφέρειας και του Περιφερειάρχη Φάνη Σπανού για την δημιουργία Πανεπιστημίου Στερεάς Ελλάδας, μια πρόταση που αποσκοπεί στην αποκέντρωση της ανώτατης εκπαίδευσης και στην ενίσχυση του ακαδημαϊκού χάρτη της περιφέρειας Στερεάς και της Λιβαδειάς.
«Η επαναλειτουργία του ΠΕΣΥΠ, σε συνδυασμό με τις ευρύτερες πρωτοβουλίες που βρίσκονται σε εξέλιξη, ενισχύει τη στρατηγική επιδίωξή μας να αποκτήσει η Λιβαδειά ακόμη ισχυρότερο εκπαιδευτικό αποτύπωμα τα επόμενα χρόνια και να εξελιχθεί σε έναν σύγχρονο περιφερειακό πόλο γνώσης, κατάρτισης και ακαδημαϊκής δραστηριότητας» τόνισε ο Δήμαρχος Λεβαδέων Δημήτρης Καραμάνης και ευχαρίστησε τους συμμετέχοντες και όλους όσοι συμβάλουν στην λειτουργία των Προγραμμάτων της ΑΣΠΑΙΤΕ στη Λιβαδειά.





